Virksomhedsejere afviser nogle gange at eje en hjemmeside, fordi det kan være dyrt og hårdt arbejde. Men de tager fejl. Her er nogle grunde til hvorfor små virksomheder har brug for en professionel hjemmeside.
Nå ud til flere potentielle kunder
Hovedårsagen til at en hjemmeside er vigtig for virksomheder er meget enkel: den kan vises til millioner af kunder online. Uanset om det er gennem søgemaskiner, markedsføring på sociale medier, henvisninger, linkudvekslinger, er der flere måder, du kan tiltrække folk til at klikke på din hjemmeside.
Hvis din lille virksomhed er beliggende i Danmark og ikke sender til hele verden, behøver du selvfølgelig ikke nogen fra England for at lære om dine produkter og tjenester. Men det er derfor, søgemaskineoptimering findes.
Her er et eksempel: Hvis du søger efter ‘vaskeservice’, får du hundredvis af resultater. Hvis f.eks var i Lyngby, og søger efter ‘vaskeri i Lyngby’, vil du indsnævre din søgning og kun få de vaskeritjenester, der bruger de rigtige søgeord til at lade søgemaskinen vide, hvor de arbejder. Desuden, hvis din søgemaskine er indstillet til din nuværende placering, vises lokale resultater automatisk.
Med den rette SEO-strategi kan din virksomhed blive opdaget baseret på placering og søgeord, og selv folk, der beder om brede svar på søgemaskiner, kan opdage din virksomhed.
Med indholdsmarkedsføring og korrekt tekstforfatning kan du hjælpe folk, der overvejer eller allerede har undersøgt din virksomhed i detaljer, med at træffe en beslutning og købe. Det er meget mere end en trykt annonce i din by eller handel med foldere i et indkøbscenter.
Forbedrer brandets image og virksomhedens kommercielle succes
Et websted er en one-stop platform for en virksomhed, der inkluderer alle dens branding-elementer og identitet. Fra logo, farver og typografi til mission statements, vision og team, gennem godt webdesign kan du vise al den information, der hjælper besøgende med at lære mere om, hvad dit brand står for, ikke kun hvad det sælger.
Det grafiske design, der bruges på dit websted, vil i høj grad forbedre din kommercielle succes, af mere end én grund. Et veldesignet websted har en meget bredere indflydelse på din virksomhed: et websted, der er professionelt designet, vil også hjælpe dig med at opbygge brandgenkendelse, efterhånden som flere mennesker besøger dit websted og øger dets placering og domænerangering.
Hjælper dig med at informere kunder 24 timer i døgnet
En hjemmeside har ingen åbnings- og lukketid. Folk kan lære om virksomheder på deres egen tid, mens de arbejder eller når de surfer på nettet for at købe noget. Hvis du laver indholdet på din hjemmeside overskuelig og informativ, vil du være i stand til at hjælpe folk med at lære mere om din virksomhed, service og produkter.
Forbedrer din digitale markedsføring og online tilstedeværelse
Udover det faktum, at en hjemmeside er en egentlig platform, hvor en virksomhed vil annoncere for sin virksomhed gennem organiske søgninger på søgemaskiner, er det også et vigtigt aktiv for at hjælpe din annoncering på sociale medier til ikke at blive gjort forgæves.
Hvorfor det? Nå, de fleste sociale annoncer har en særlig opfordring til handling, som får seerne til at foretage en bestemt handling. Hvis den CTA eller knap fører dem tilbage til profilen på de sociale medier, hvor de kan finde præcis det, de leder efter med det samme eller ikke tilbyder nok information, vil de bare hoppe tilbage.
Annoncering på sociale medier bruges normalt som en måde at hjælpe seerne med at nå frem til webstedet, hvor de vigtigste oplysninger, produkter og tjenester vises i sin helhed og understøttes med yderligere detaljer.
Selv oprettelse af en officiel side på Instagram eller Facebook har et webstedsfelt, og som leder af den sociale medieprofil bliver du ved med at blive mindet om, at siden er mere pålidelig og kan nå ud til flere mennesker, hvis du tilføjer din virksomheds hjemmeside.